keskiviikko 4. joulukuuta 2013

DNA kaduttaa taas

DNA:lla on Twitterissä asiakaspalvelu. Twitterissä ei voi sanoa että vika on asiakkaan päässä. Siellä voi sanoa kohteliaasti että homma hoituu. Mätää systeemiä se ei silti paikkaa.

Onnistuin tänään kirjautumaan DNA:n verkkopalveluun. Ilmeisesti olen nyt taas vaihteeksi uusi asiakas kun viimeksi olin vanha vaikka olinkin uusi. Tai jotain. Ajattelin että nyt minä saan sen havittelemani tarjouksen. Mutta ei mennä siihen ihan vielä.

Jos haluat kirjautua sisälle DNA:n nettipalveluun, sinua varten on laitettu piskuinen teksti yläreunaan. Tekstiä klikkaamalla et pääse kirjautumaan vaan ilmestyy pudotusvalikko. Sitten pitää päättää onko yritysasiakas vai ei. Liekö se mahdotonta että molemmat voisivat kirjautua sisään samasta paikkaa, järjestelmä tunnistaisi käyttäjätunnuksesta kumpaan ryhmään kuulut. Valitsin yksityisasiakkaan ja Minun palveluni. Siihen olisi tosin ollut oma linkkinsäkin etusivulla. Sen jälkeen onkin sitten 6 eri vaihtoehtoa minne kirjautua. Vanhempiin ja uudempiin liittymiin kirjaudutaan eri paikoista, kunhan vaan tietää tai muistaa mihin kuuluu. Oma lokeronsa löytyy myöskin Liikkuvalle laajakaistalla ja Veppi -liikkuvalle laajakaistalle (en aio ottaa selvää mikä niiden ero on). Helppoa ja kätevää. Ilmeisesti reikäkortit ja kivitaulut eivät taivu siihen että asiakas osattaisiin ohjata automaattisesti oikeaan paikkaan käyttäjätunnuksen perusteella.  Kirjautumishässäkkää voisi ainakin edes vähän selkeyttää.

Salasanojen turvallisuudesta on ollut puhetta ja DNA on panostanut siihen kunnolla. Tosin salasanojen palautuskin taitaa olla aika kovassa käytössä.

Sain salasanan vaihdettua ja ajattelin että nyt vihdoin saan tarjousliittymän. Mutta eipä siellä helkutin itsepalvelussa mitään liittymää saa vaihdettua. Eli takaisin pääsivulle ja sieltähän se tarjous vielä löytyi, eikun tilaamaan.

Ja katin kontit. Kysyy että Multi SIM Mobiilivarmenteella vai Nano SIM Mobiilivarmenteella. Minäpä en halua simmiä koska sellainen jo löytyy. Olisi myös kohteliasta opastaa että minkälaisista vehkeistä erilaisia simmejä saattaa löytyä. DNA kuitenkin haluaa että asiakas rykii simmin ulos puhelimesta ja etsii viivoittimen. Nanosimmiä ei vielä löydy kovin monesta laitteesta.

No siinä sitten aikani klikkailin, tarjous näkyy kyllä ruudulla, mutta ostoskorissa jököttää tiukasti normaalihinta. Ostoskorin mukaan olen siis tilaamassa täysihintaista palvelua, en tarjousta. Siirryn kuitenkin eteenpäin. En halua uutta numeroa vaan luonnollisesti säilyttää vanhani. DNA on kuitenkin sitä mieltä että numeron siirto ei onnistu. Numeroa ei toki alun alkaenkaan tarvitsisi siirtää koska olen jo DNA:n asiakas.


Tässä vaiheessa kyllästyin. DNA-kaupan myyjän mukaan tarjous on tarkoitettu myös vanhoille asiakkaille mutta sen saaminen on vain tehty mahdottomaksi.

Nyt parin viikon aikana DNA on aiheuttanut jo enemmän harmaita hiuksia kuin Saunalahti viimeisen parin kolmen vuoden aikana yhteensä. Alunperin ivasin Saunalahtea kun eivät lähteneen mukaan tarjouskisaan uusien iPhonejen hinnoilla kuten DNA ja Sonera. Taitaa ehkä kuitenkin olla niin että Saunalahden ei tarvitse, asiakkaita saa muutenkin. Ystäväni sai juuri loppuun pitkällisen kamppailunsa DNA:n kanssa, ilmeisesti DNA:n mielestä on kohtuullista että puhelin käy useita kertoja huollossa ja viipyy reissussa joka kerta useita viikkoja (kohtuullinen korjausaika on max 2 viikkoa, ei min).

Eipä sekään saanut hälytyskelloja soimaan. Ahneella on taas paskainen loppu. Kaduttaa, onneksi tätä ei kestä enää kuin vajaa 2 vuotta. Saunalahdella liittymätyypin vaihto onnistui käden käänteessä nettipalvelussa vaikka se oli muuten vähän vanhanaikainen. Laskut tulivat ajallaan eikä niissä ollut sanomista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä toki kommentti tai kysymys.